Regulamin Serwisu GTS

 

Przyjęcie pojazdu do serwisu

  1. Przyjmowanie pojazdów do serwisu następuje w czasie jego otwarcia, tj. od pon-pt w godzinach 10:00-19:00.
  2. Przyjęcie pojazdu w godzinach zamknięcia serwisu jest dopuszczalne wyłącznie po wcześniejszych ustaleniach z osobą zarządzającą serwisem.
  3. Serwis GTS nie ponosi odpowiedzialności za stan pojazdu po pozostawieniu go przez Klienta na parkingu serwisu w czasie jego zamknięcia.
  4. Serwis umożliwia przyjęcie pojazdu w miejscu i czasie wskazanym przez Klienta w ramach usługi „door-to-door”.
    1. Usługa „door-to-door” jest usługą bezpłatną na terenie miasta Krakowa pod warunkiem wykonania naprawy w serwisie.
    2. W przypadku rezygnacji z naprawy, Klient zobowiązany jest pokryć koszty dojazdu pracownika serwisu we wskazane przez Klienta miejsce odbioru pojazdu.
    3. Usługa wykonywana poza terenem Krakowa jest płatna, uzależniona od miejsca postoju pojazdu oraz ustalana indywidualnie bezpośrednio z Klientem.
  5. Przekazując pojazd do serwisu Klient zobowiązany jest do przekazania przyjmującemu pojazd wykaz wszelkich wartościowych przedmiotów znajdujących się w pojeździe. Niespełnienie tego warunku przez Klienta zwalnia Serwis GTS z odpowiedzialności materialnej za pozostawione przedmioty.

 

Zlecenie naprawy

  1. Naprawa oraz wszelkie usługi związane z serwisowaniem pojazdu wykonywane są na żądanie Klienta.
  2. Zlecając naprawę pojazdu bądź inne usługi z nim związane, Klient potwierdza znajomość niniejszego Regulaminu oraz zgadza się na jego warunki.
  3. Na życzenie Klienta przed wykonaniem usługi na podstawie ogólnego stanu pojazdu oraz aktualnych cenników określone zostaną szacunkowe koszty zlecenia.
  4. W przypadku powstania konieczności wykonania dodatkowych czynności podczas wykonywania zlecenia, Serwis niezwłocznie poinformuje o tym Klienta. W takim przypadku kontynuacja zlecenia nastąpi wyłącznie po zaakceptowanych przez pracownika serwisu oraz Klienta wspólnych ustaleniach.
    1. Wykonanie dodatkowych czynności nastąpi wyłącznie po zatwierdzeniu rozszerzonego zakresu usługi serwisowej wraz z jej kosztem przez Klienta. Formą jej zatwierdzenia może być akceptacja ustna, telefoniczna, pisemna, e-mail, sms.
    2. Klient może nie wyrazić zgody na wykonanie czynności dodatkowych. Brak zgody  Klienta na wykonanie dodatkowych czynności, zwalnia serwis GTS z odpowiedzialności za następstwa wynikające z niekompletnej naprawy swojego pojazdu. W takim przypadku Klient zobowiązany jest do wydania odpowiedniego oświadczenia.
    3. Po akceptacji dodatkowych czynności Klient może zrezygnować z ich wykonania, jedynie przed przystąpieniem do ich realizacji przez serwis.
  1. W przypadku, gdy zostaną stwierdzone usterki niebędące przedmiotem zlecenia naprawy, a mają wpływ na bezpieczeństwo lub komfort jazdy, serwis uprzedzi Klienta o konieczności ich usunięcia.
  2. Po zakończonej naprawie samochodu serwis zobowiązany jest do podania całej kwoty wynikającej z wartości zlecenia w oparciu o wcześniejsze ustalenia z Klientem. Serwis nie ma obowiązku wykonywania szczegółowego kosztorysu.

 

Czas na wykonanie zlecenia

  1. Przed wykonaniem zlecenia serwis poinformuje Klienta o szacunkowym czasie jego wykonania.
    1. Czas szacunkowy oznacza przewidywalną długość naprawy,  jednak serwis nie jest zobowiązany do wykonania zlecenia w zgodnie z jego założeniem.
    2. Czas ten może ulec wydłużeniu w zależności od dostępności części, podwykonawców oraz innych powodów na które serwis GTS nie ma wpływu.
    3. Serwis nie ma obowiązku informowania Klienta o przedłużającej się naprawie.
    4. Niezwłocznie po wykonaniu zlecenia serwis poinformuje o tym Klienta.

 

Części zamienne i materiały eksploatacyjne

  1. Klient ma możliwość wyboru zastosowania części zamiennych niezbędnych do wykonania naprawy.
    1. Podczas wykonywania zlecenia stosowane będą nowe części zamienne wysokiej jakości, będące odpowiednikami oryginalnych części danego pojazdu.
    2. Nowe oryginalne części zamienne zostaną zastosowane do naprawy pojazdu wyłącznie na specjalne życzenie Klienta lub jeśli nie ma możliwości dobrania ich zamiennika.
    3. W szczególnych przypadkach istnieje możliwość wymiany zużytych części na inne używane jedynie w porozumieniu i za zgodą Klienta oraz pracownika serwisu.
  1. Serwis nie ma obowiązku podawania Klientowi numerów katalogowych części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych oraz ich typowania w celu ich zakupu przez Klienta.
  2. Klient ma możliwość dostarczenia części zamiennych bądź innych materiałów eksploatacyjnych do naprawianego pojazdu jedynie za zgodą i na warunkach ustalonych z pracownikiem serwisu.
    1. Serwis nie ma obowiązku sprawdzenia stanu części zamiennych i elementów eksploatacyjnych dostarczonych przez Klienta.
    2. Serwis może odmówić montażu zużytej bądź uszkodzonej części dostarczonej przez Klienta.
  3. Serwis GTS nie ponosi odpowiedzialności za efekt naprawy pojazdu po zastosowaniu części bądź materiałów eksploatacyjnych dostarczonych przez Klienta.
  4. Po zakończeniu oraz opłaceniu naprawy, wymienione części bądź materiały eksploatacyjne mogą zostać zwrócone Klientowi wyłącznie na jego wyraźną prośbę.
  5. Części nieodebrane przez Klienta po zakończonej naprawie przechodzą na własność serwisu.

 

Rezygnacja z wykonania usługi

  1. W przypadku rezygnacji z wykonania usługi przed rozpoczęciem naprawy, Klient może zostać obciążony kosztami diagnozy zgodnie z aktualnie obowiązującym cennikiem, w zależności od czasu oraz podjętych metod diagnozy.
  2. W przypadku rezygnacji z wykonania usługi po rozpoczęciu naprawy, Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów wynikających z diagnozy zgodnie z pkt. 19, oraz kosztów wynikających z demontażu bądź ich ewentualnego ponownego montażu (przywrócenia pojazdu do stanu sprzed naprawy) zgodnie z obowiązującą stawką za roboczogodzinę pracy serwisu (rbg).

 

Odbiór pojazdu

  1. Odbiór pojazdu następuje po zakończeniu prac związanych z jego naprawą, o czym Klient niezwłocznie zostanie poinformowany.
  2. Klient po poinformowaniu o zakończonej naprawie zobowiązany jest do niezwłocznego odbioru pojazdu, chyba że strony wspólnie ustalą inny termin.
  3. Po wykonaniu zlecenia odbiór pojazdów z serwisu jest możliwy wyłącznie w czasie jego otwarcia, tj. od pon-pt w godzinach 10:00-19:00, z wyjątkiem sytuacji w której Klient ustali indywidualny termin oraz miejsce odbioru pojazdu z osobą zarządzającą serwisem.
  4. Odbiór jest możliwy wyłącznie po opłaceniu wartości zlecenia przez Klienta, chyba że osoba zarządzająca serwisem zgodzi się na inny termin płatności.
  5. Podczas realizacji usługi door-to-door pojazd zostanie dostarczony przez pracownika serwisu w godzinach jego pracy w miejsce wskazane przez Klienta, wyłącznie po opłaceniu zlecenia naprawy oraz usługi. W chwili przekazania pojazdu Klient:
    1. zobowiązany jest do pokwitowania jego odbioru,
    2. kwitując odbiór pojazdu przyjmuje się, że Klient akceptuje naprawę pojazdu zgodnie ze zleceniem oraz wizualny stan pojazdu – bez zastrzeżeń.
  1. Brak odbioru pojazdu przez Klienta po zakończonej naprawie lub po rezygnacji z niej, a także unikanie kontaktu ze strony Klienta, upoważnia GTS Serwis do wyznaczenia ostatecznego 14-dniowego terminu, w którym pojazd musi zostać odebrany. O wyznaczonym terminie Klient zostanie poinformowany zgodnie z formą kontaktu jaką zdeklarował podczas przyjęcia pojazdu do serwisu lub inną podaną przez Klienta podczas wykonywania zlecenia. Potwierdzenie odbioru wiadomości nie jest wymagane. W przypadku dalszego nieodbierania pojazdu serwis:
    1. ma prawo do naliczania opłaty za przechowywanie pojazdu za każdą rozpoczętą dobę zgodnie z obowiązującym cennikiem płatnego parkingu, znajdującego się wokół terenu serwisu w przypadku przechowywania pojazdu na zewnątrz budynku lub dwukrotnie wyższą w przypadku przechowywania pojazdu w środku budynku po zamknięciu serwisu.
    2. nalicza koszty wynikające z konieczności manewrowania pojazdem w celu sprawnego funkcjonowania serwisu, m.in. ładowania akumulatora, zakupu paliwa czy koszty jego transportu.
    3. może zawiadomić policję, wystąpić na drogę sądową.
    4. przestaje być odpowiedzialny materialnie za stan porzuconego pojazdu.
  2. W przypadku pozostawienia wartościowych przedmiotów w pojeździe przez Klienta, po uprzednim przekazaniu ich wykazu przyjmującemu pojazd, Klient zobowiązany jest do sprawdzenia oraz pokwitowania ich obecności w pojeździe na w/w wykazie. Niespełnienie tego warunku przez Klienta zwalnia Serwis GTS z odpowiedzialności materialnej za pozostawione przedmioty.

 

Reklamacja i gwarancje

  1. Wszelkie gwarancje dotyczące wymienionych podczas naprawy części, podzespołów lub innych elementów rozpatrywane są zgodnie z warunkami gwarancji oferowanymi przez ich dostawcę.
  2. Wszelkie części, podzespoły oraz inne elementy, który były używane bądź istnieje podejrzenie ich zdemontowania z innego pojazdu nie podlegają gwarancji.
  3. W przypadku części, podzespołów, płynów eksploatacyjnych bądź jakichkolwiek innych elementów dostarczonych przez Klienta gwarancja nie obowiązuje oraz nie jest rozpatrywana reklamacja związana z usługą wymiany tychże elementów. W tym przypadku wyłączona zostaje także rękojmia za wady z tytułu wadliwego wykonania naprawy.
  4. Serwis udziela półrocznej gwarancji na wykonane usługi (tzw. robociznę) – z wyjątkiem usług związanych z wymianą elementów wyszczególnionych w pkt. 29 oraz 30. W ramach gwarancji Klient może domagać się ponownej naprawy pojazdu lub obniżenia ceny usługi.
  5. W przypadku wykrycia usterki wynikającej z wadliwej lub nienależytej naprawy serwis GTS jest gotów podjąć się jej likwidacji z tytułu rękojmi wyłącznie w miejscu swojej siedziby. W przypadku niedostarczenia samochodu do siedziby serwisu roszczenia z tego tytułu nie zostaną rozpatrzone. Serwis GTS nie zgadza się na wykonanie zastępcze.
  6. Z uwagi na specyfikę pracy, dostępność części, podzespołów oraz innych elementów niezbędnych do przeprowadzenia naprawy a także procedury gwarancyjne ich dostawców, serwis GTS nie jest zobowiązany w postępowaniu reklamacyjnym do określenia terminu naprawy oraz zaspokojenia dodatkowych roszczeń Klienta.

 

Samochody zastępcze

  1. GTS Serwis ze względu na charakter naprawy może udostępnić Klientowi samochód zastępczy, płatnie lub bezpłatnie.
  2. Udostępnienie samochodu zastępczego odbywa się wyłącznie po podpisaniu umowy najmu pomiędzy serwisem GTS a najemcą (Klientem) lub osobą upoważnioną do kierowania pojazdem (kierowcą).
  3. Najemcą pojazdu oraz Osobą upoważnioną do kierowania może być:
    1. osoba fizyczna, posiadająca obywatelstwo polskie, stałe miejsce zamieszkania, prawo jazdy honorowane na terytorium RP,
    2. osoba fizyczna, nieposiadająca obywatelstwa polskiego, posiadająca ważny paszport, posiadająca prawo jazdy honorowane na terytorium RP ,
    3. osoba prawna, reprezentowana przez osobę fizyczną spełniającą kryteria wymienione w punkcie 36.1 i 36.2.
  1. Wynajęty samochód nie może być podnajęty lub odstąpiony innej osobie do użytkowania.
  2. Przemieszczanie wynajętego pojazdu poza granicę RP jest możliwe wyłącznie za zgoda Wynajmującego.
  3. Najemca oraz Kierowca ponoszą pełną odpowiedzialność za wynajęty pojazd do momentu jego zwrotu Wynajmującemu.
  4. W przypadku uszkodzenia, kolizji, wypadku lub innego istotnego zdarzenia Najemca jest zobowiązany do powiadomienia Wynajmującego w ciągu 24 godzin. Ponadto obowiązkiem Najemcy jest dostarczenie opisu zdarzenia, prawa jazdy oraz dokumentu tożsamości Wynajmującemu.
  5. W celu uniknięcia odpowiedzialności własnej Najemcy jest dostarczenie pisemnego i szczegółowego oświadczenia sprawcy zdarzenia przyznającego się do winy, oraz oświadczenia Najemcy bądź Kierującego wynajętym pojazdem potwierdzającego zdarzenie oraz dane personalne winnego zdarzenia.