Regulamin Serwisu GTS
Przyjęcie pojazdu do serwisu
- Przyjmowanie pojazdów do serwisu następuje w czasie jego otwarcia, tj. od pon-pt w godzinach 10:00-19:00.
- Przyjęcie pojazdu w godzinach zamknięcia serwisu jest dopuszczalne wyłącznie po wcześniejszych ustaleniach z osobą zarządzającą serwisem.
- Serwis GTS nie ponosi odpowiedzialności za stan pojazdu po pozostawieniu go przez Klienta na parkingu serwisu w czasie jego zamknięcia.
- Serwis umożliwia przyjęcie pojazdu w miejscu i czasie wskazanym przez Klienta w ramach usługi „door-to-door”.
- Usługa „door-to-door” jest usługą bezpłatną na terenie miasta Krakowa pod warunkiem wykonania naprawy w serwisie.
- W przypadku rezygnacji z naprawy, Klient zobowiązany jest pokryć koszty dojazdu pracownika serwisu we wskazane przez Klienta miejsce odbioru pojazdu.
- Usługa wykonywana poza terenem Krakowa jest płatna, uzależniona od miejsca postoju pojazdu oraz ustalana indywidualnie bezpośrednio z Klientem.
- Przekazując pojazd do serwisu Klient zobowiązany jest do przekazania przyjmującemu pojazd wykaz wszelkich wartościowych przedmiotów znajdujących się w pojeździe. Niespełnienie tego warunku przez Klienta zwalnia Serwis GTS z odpowiedzialności materialnej za pozostawione przedmioty.
Zlecenie naprawy
- Naprawa oraz wszelkie usługi związane z serwisowaniem pojazdu wykonywane są na żądanie Klienta.
- Zlecając naprawę pojazdu bądź inne usługi z nim związane, Klient potwierdza znajomość niniejszego Regulaminu oraz zgadza się na jego warunki.
- Na życzenie Klienta przed wykonaniem usługi na podstawie ogólnego stanu pojazdu oraz aktualnych cenników określone zostaną szacunkowe koszty zlecenia.
- W przypadku powstania konieczności wykonania dodatkowych czynności podczas wykonywania zlecenia, Serwis niezwłocznie poinformuje o tym Klienta. W takim przypadku kontynuacja zlecenia nastąpi wyłącznie po zaakceptowanych przez pracownika serwisu oraz Klienta wspólnych ustaleniach.
- Wykonanie dodatkowych czynności nastąpi wyłącznie po zatwierdzeniu rozszerzonego zakresu usługi serwisowej wraz z jej kosztem przez Klienta. Formą jej zatwierdzenia może być akceptacja ustna, telefoniczna, pisemna, e-mail, sms.
- Klient może nie wyrazić zgody na wykonanie czynności dodatkowych. Brak zgody Klienta na wykonanie dodatkowych czynności, zwalnia serwis GTS z odpowiedzialności za następstwa wynikające z niekompletnej naprawy swojego pojazdu. W takim przypadku Klient zobowiązany jest do wydania odpowiedniego oświadczenia.
- Po akceptacji dodatkowych czynności Klient może zrezygnować z ich wykonania, jedynie przed przystąpieniem do ich realizacji przez serwis.
- W przypadku, gdy zostaną stwierdzone usterki niebędące przedmiotem zlecenia naprawy, a mają wpływ na bezpieczeństwo lub komfort jazdy, serwis uprzedzi Klienta o konieczności ich usunięcia.
- Po zakończonej naprawie samochodu serwis zobowiązany jest do podania całej kwoty wynikającej z wartości zlecenia w oparciu o wcześniejsze ustalenia z Klientem. Serwis nie ma obowiązku wykonywania szczegółowego kosztorysu.
Czas na wykonanie zlecenia
- Przed wykonaniem zlecenia serwis poinformuje Klienta o szacunkowym czasie jego wykonania.
- Czas szacunkowy oznacza przewidywalną długość naprawy, jednak serwis nie jest zobowiązany do wykonania zlecenia w zgodnie z jego założeniem.
- Czas ten może ulec wydłużeniu w zależności od dostępności części, podwykonawców oraz innych powodów na które serwis GTS nie ma wpływu.
- Serwis nie ma obowiązku informowania Klienta o przedłużającej się naprawie.
- Niezwłocznie po wykonaniu zlecenia serwis poinformuje o tym Klienta.
Części zamienne i materiały eksploatacyjne
- Klient ma możliwość wyboru zastosowania części zamiennych niezbędnych do wykonania naprawy.
- Podczas wykonywania zlecenia stosowane będą nowe części zamienne wysokiej jakości, będące odpowiednikami oryginalnych części danego pojazdu.
- Nowe oryginalne części zamienne zostaną zastosowane do naprawy pojazdu wyłącznie na specjalne życzenie Klienta lub jeśli nie ma możliwości dobrania ich zamiennika.
- W szczególnych przypadkach istnieje możliwość wymiany zużytych części na inne używane jedynie w porozumieniu i za zgodą Klienta oraz pracownika serwisu.
- Serwis nie ma obowiązku podawania Klientowi numerów katalogowych części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych oraz ich typowania w celu ich zakupu przez Klienta.
- Klient ma możliwość dostarczenia części zamiennych bądź innych materiałów eksploatacyjnych do naprawianego pojazdu jedynie za zgodą i na warunkach ustalonych z pracownikiem serwisu.
- Serwis nie ma obowiązku sprawdzenia stanu części zamiennych i elementów eksploatacyjnych dostarczonych przez Klienta.
- Serwis może odmówić montażu zużytej bądź uszkodzonej części dostarczonej przez Klienta.
- Serwis GTS nie ponosi odpowiedzialności za efekt naprawy pojazdu po zastosowaniu części bądź materiałów eksploatacyjnych dostarczonych przez Klienta.
- Po zakończeniu oraz opłaceniu naprawy, wymienione części bądź materiały eksploatacyjne mogą zostać zwrócone Klientowi wyłącznie na jego wyraźną prośbę.
- Części nieodebrane przez Klienta po zakończonej naprawie przechodzą na własność serwisu.
Rezygnacja z wykonania usługi
- W przypadku rezygnacji z wykonania usługi przed rozpoczęciem naprawy, Klient może zostać obciążony kosztami diagnozy zgodnie z aktualnie obowiązującym cennikiem, w zależności od czasu oraz podjętych metod diagnozy.
- W przypadku rezygnacji z wykonania usługi po rozpoczęciu naprawy, Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów wynikających z diagnozy zgodnie z pkt. 19, oraz kosztów wynikających z demontażu bądź ich ewentualnego ponownego montażu (przywrócenia pojazdu do stanu sprzed naprawy) zgodnie z obowiązującą stawką za roboczogodzinę pracy serwisu (rbg).
Odbiór pojazdu
- Odbiór pojazdu następuje po zakończeniu prac związanych z jego naprawą, o czym Klient niezwłocznie zostanie poinformowany.
- Klient po poinformowaniu o zakończonej naprawie zobowiązany jest do niezwłocznego odbioru pojazdu, chyba że strony wspólnie ustalą inny termin.
- Po wykonaniu zlecenia odbiór pojazdów z serwisu jest możliwy wyłącznie w czasie jego otwarcia, tj. od pon-pt w godzinach 10:00-19:00, z wyjątkiem sytuacji w której Klient ustali indywidualny termin oraz miejsce odbioru pojazdu z osobą zarządzającą serwisem.
- Odbiór jest możliwy wyłącznie po opłaceniu wartości zlecenia przez Klienta, chyba że osoba zarządzająca serwisem zgodzi się na inny termin płatności.
- Podczas realizacji usługi door-to-door pojazd zostanie dostarczony przez pracownika serwisu w godzinach jego pracy w miejsce wskazane przez Klienta, wyłącznie po opłaceniu zlecenia naprawy oraz usługi. W chwili przekazania pojazdu Klient:
- zobowiązany jest do pokwitowania jego odbioru,
- kwitując odbiór pojazdu przyjmuje się, że Klient akceptuje naprawę pojazdu zgodnie ze zleceniem oraz wizualny stan pojazdu – bez zastrzeżeń.
- Brak odbioru pojazdu przez Klienta po zakończonej naprawie lub po rezygnacji z niej, a także unikanie kontaktu ze strony Klienta, upoważnia GTS Serwis do wyznaczenia ostatecznego 14-dniowego terminu, w którym pojazd musi zostać odebrany. O wyznaczonym terminie Klient zostanie poinformowany zgodnie z formą kontaktu jaką zdeklarował podczas przyjęcia pojazdu do serwisu lub inną podaną przez Klienta podczas wykonywania zlecenia. Potwierdzenie odbioru wiadomości nie jest wymagane. W przypadku dalszego nieodbierania pojazdu serwis:
- ma prawo do naliczania opłaty za przechowywanie pojazdu za każdą rozpoczętą dobę zgodnie z obowiązującym cennikiem płatnego parkingu, znajdującego się wokół terenu serwisu w przypadku przechowywania pojazdu na zewnątrz budynku lub dwukrotnie wyższą w przypadku przechowywania pojazdu w środku budynku po zamknięciu serwisu.
- nalicza koszty wynikające z konieczności manewrowania pojazdem w celu sprawnego funkcjonowania serwisu, m.in. ładowania akumulatora, zakupu paliwa czy koszty jego transportu.
- może zawiadomić policję, wystąpić na drogę sądową.
- przestaje być odpowiedzialny materialnie za stan porzuconego pojazdu.
- W przypadku pozostawienia wartościowych przedmiotów w pojeździe przez Klienta, po uprzednim przekazaniu ich wykazu przyjmującemu pojazd, Klient zobowiązany jest do sprawdzenia oraz pokwitowania ich obecności w pojeździe na w/w wykazie. Niespełnienie tego warunku przez Klienta zwalnia Serwis GTS z odpowiedzialności materialnej za pozostawione przedmioty.
Reklamacja i gwarancje
- Wszelkie gwarancje dotyczące wymienionych podczas naprawy części, podzespołów lub innych elementów rozpatrywane są zgodnie z warunkami gwarancji oferowanymi przez ich dostawcę.
- Wszelkie części, podzespoły oraz inne elementy, który były używane bądź istnieje podejrzenie ich zdemontowania z innego pojazdu nie podlegają gwarancji.
- W przypadku części, podzespołów, płynów eksploatacyjnych bądź jakichkolwiek innych elementów dostarczonych przez Klienta gwarancja nie obowiązuje oraz nie jest rozpatrywana reklamacja związana z usługą wymiany tychże elementów. W tym przypadku wyłączona zostaje także rękojmia za wady z tytułu wadliwego wykonania naprawy.
- Serwis udziela półrocznej gwarancji na wykonane usługi (tzw. robociznę) – z wyjątkiem usług związanych z wymianą elementów wyszczególnionych w pkt. 29 oraz 30. W ramach gwarancji Klient może domagać się ponownej naprawy pojazdu lub obniżenia ceny usługi.
- W przypadku wykrycia usterki wynikającej z wadliwej lub nienależytej naprawy serwis GTS jest gotów podjąć się jej likwidacji z tytułu rękojmi wyłącznie w miejscu swojej siedziby. W przypadku niedostarczenia samochodu do siedziby serwisu roszczenia z tego tytułu nie zostaną rozpatrzone. Serwis GTS nie zgadza się na wykonanie zastępcze.
- Z uwagi na specyfikę pracy, dostępność części, podzespołów oraz innych elementów niezbędnych do przeprowadzenia naprawy a także procedury gwarancyjne ich dostawców, serwis GTS nie jest zobowiązany w postępowaniu reklamacyjnym do określenia terminu naprawy oraz zaspokojenia dodatkowych roszczeń Klienta.
Samochody zastępcze
- GTS Serwis ze względu na charakter naprawy może udostępnić Klientowi samochód zastępczy, płatnie lub bezpłatnie.
- Udostępnienie samochodu zastępczego odbywa się wyłącznie po podpisaniu umowy najmu pomiędzy serwisem GTS a najemcą (Klientem) lub osobą upoważnioną do kierowania pojazdem (kierowcą).
- Najemcą pojazdu oraz Osobą upoważnioną do kierowania może być:
- osoba fizyczna, posiadająca obywatelstwo polskie, stałe miejsce zamieszkania, prawo jazdy honorowane na terytorium RP,
- osoba fizyczna, nieposiadająca obywatelstwa polskiego, posiadająca ważny paszport, posiadająca prawo jazdy honorowane na terytorium RP ,
- osoba prawna, reprezentowana przez osobę fizyczną spełniającą kryteria wymienione w punkcie 36.1 i 36.2.
- Wynajęty samochód nie może być podnajęty lub odstąpiony innej osobie do użytkowania.
- Przemieszczanie wynajętego pojazdu poza granicę RP jest możliwe wyłącznie za zgoda Wynajmującego.
- Najemca oraz Kierowca ponoszą pełną odpowiedzialność za wynajęty pojazd do momentu jego zwrotu Wynajmującemu.
- W przypadku uszkodzenia, kolizji, wypadku lub innego istotnego zdarzenia Najemca jest zobowiązany do powiadomienia Wynajmującego w ciągu 24 godzin. Ponadto obowiązkiem Najemcy jest dostarczenie opisu zdarzenia, prawa jazdy oraz dokumentu tożsamości Wynajmującemu.
- W celu uniknięcia odpowiedzialności własnej Najemcy jest dostarczenie pisemnego i szczegółowego oświadczenia sprawcy zdarzenia przyznającego się do winy, oraz oświadczenia Najemcy bądź Kierującego wynajętym pojazdem potwierdzającego zdarzenie oraz dane personalne winnego zdarzenia.